Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Trzy elektrobusy dla Inowrocławia i tylko jedna oferta

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
20-11-2025
Ostatnia modyfikacja:
20-11-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Trzy elektrobusy dla Inowrocławia i tylko jedna oferta
fot. MPK Inowrocław
Na przetarg na trzy autobusy elektryczne dla Inowrocławia (1 klasy MINI i 2 klasy MIDI) wpłynęła jedna oferta. Złożyła ją spółka KINETIK z Warszawy, wyceniając realizację zamówienia na nieco poniżej budżetu miasta.

Miasto Inowrocław prowadzi przetarg na dostawę trzech w pełni niskopodłogowych autobusów elektrycznych – jednego pojazdu klasy MINI i dwóch klasy MIDI – wraz z dwiema mobilnymi, dwustanowiskowymi ładowarkami plug-in. Zamówienie współfinansowane z Krajowego Planu Odbudowy w ramach inwestycji G 1.3.2 „Zeroemisyjny transport zbiorowy (autobusy)”, obejmuje także szkolenia dla kierowców i mechaników. Na sfinansowanie zadania miasto zabezpieczyło 8 393 000 zł brutto, natomiast jedyna oferta, złożona przez spółkę KINETIK z Warszawy, opiewa na 8 239 518,35 zł. Oznacza to, że propozycja Kinetika mieści się w założonym budżecie – jest o ok. 153 tys. zł niższa od zabezpieczonych środków.

Dwa typy autobusów i wspólny standard

Przypominamy, że zamówienie obejmuje dostawę jednego autobusu klasy MINI o długości od 7,5 do 8,8 metra oraz dwóch autobusów klasy MIDI o długości od 9,0 do 10,8 metra. Oba typy mają być jednoczłonowe, całkowicie niskopodłogowe lub niskowejściowe, z przestrzenią dostosowaną do przewozu osób z niepełnosprawnościami i opiekunów z wózkami dziecięcymi.

Autobus klasy MINI musi posiadać co najmniej 45 miejsc, w tym 15 siedzących, z czego 6 dostępnych bezpośrednio z poziomu niskiej podłogi. Wersja MIDI pomieści co najmniej 65 pasażerów, w tym 22 na miejscach siedzących. Oba warianty mają być wyposażone w wyznaczone i zabezpieczone miejsca na wózek inwalidzki (z pasem i urządzeniem podtrzymującym) oraz wózek dziecięcy.

Wymagany układ drzwi to w zależności od wersji: 2-2-0 lub 1-2-0 w autobusach MINI i 2-2-2 lub 1-2-2 w autobusach MIDI. Wejścia mają być szerokie i w pełni bezprogowe. Wnętrze przewidziano z klimatyzacją automatyczną, ogrzewaniem postojowym, oświetleniem LED i materiałami odpornymi na wandalizm.

Napęd w obu modelach ma być całkowicie elektryczny, z rekuperacją energii podczas hamowania. W autobusie MINI zastosowana zostanie jednostka o mocy co najmniej 100 kW z bateriami trakcyjnymi o pojemności minimum 180 kWh, a w wersji MIDI – silnik lub układ wielosilnikowy o mocy minimum 150 kW i baterie co najmniej 250 kWh. Oba pojazdy muszą zapewniać zasięg nie mniejszy niż 250 km w teście E-SORT 2 bez konieczności doładowania.

Ładowanie odbywać się będzie przez złącze CCS Combo-2 (Type 2 / Mode 4) z mocą do 80 kW DC. Inowrocław wymaga także zgodności z protokołami komunikacyjnymi DIN 70121 i ISO 15118, a w przypadku autobusów klasy MIDI dopuszcza również możliwość ładowania pantografowego (150–300 kW) zgodnego z infrastrukturą stosowaną już w miejskim MPK. Układy napędowe mają pracować w szerokim zakresie temperatur – od -35°C do +50°C.

Ładowarki plug-in

Integralną częścią zamówienia jest dostawa dwóch mobilnych ładowarek dwustanowiskowych typu plug-in. Każda z nich musi umożliwiać równoczesne ładowanie dwóch autobusów z mocą 40-80 kW DC, automatyczne rozpoczęcie procesu po podłączeniu wtyku oraz wizualną sygnalizację stanu pracy i awarii. Wymagane są: blokada wtyku podczas ładowania, przycisk awaryjnego zakończenia cyklu, zabezpieczenie przed dostępem osób nieuprawnionych (stacyjka lub kod), a także odporność na czynniki atmosferyczne umożliwiająca całodobową eksploatację na zewnątrz.

Ładowarki muszą obsługiwać komunikację w standardzie OCPP 1.6 oraz spełniać normy IEC 61851-1/23/24, DIN 70121 i ISO 15118. Zasilanie odbywać się będzie z sieci trójfazowej 3×400 V AC, z możliwością inteligentnego sterowania mocą w grupie.

Gwarancje, kryteria oceny i harmonogram dostaw

Miasto wymaga od dostawcy co najmniej pięcioletniej gwarancji na cały pojazd (bez limitu przebiegu), przy wydłużonych okresach dla poszczególnych podzespołów: 10 lat dla szkieletu nadwozia i podwozia, 8 lat dla baterii i silników, 7 lat dla powłok lakierniczych oraz 5 lat dla ładowarek. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy ustalono na poziomie 5 proc. wartości kontraktu.

O wyborze zdecydują trzy kryteria: cena (60%), parametry techniczne układu napędowego (25%) oraz parametry techniczne nadwozia (15%), a zgodnie z dokumentacją, ładowarki mają zostać dostarczone do 28 lutego 2026 r., autobus klasy MINI – do 7 maja 2026 r., a dwa pojazdy klasy MIDI – do 31 maja 2026 r.. Wykonawca przeprowadzi też szkolenie dla 10 kierowców i 6 mechaników z zakresu obsługi i serwisowania pojazdów oraz infrastruktury.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Opole nie doczekało się oferty na elektryki. Ponawia przetarg

Komunikacja

Opole nie doczekało się oferty na elektryki. Ponawia przetarg

Przemysław Farsewicz 18 listopada 2025

Dwie oferty na autobusy MIDI i MINI dla PKM Tychy

Komunikacja

Dwie oferty na autobusy MIDI i MINI dla PKM Tychy

Paulina Piziorska 13 listopada 2025

Włocławek wybrał ofertę MAN-a. 14 elektrobusów za 46,39 mln zł

Komunikacja

Inowrocław kupi trzy elektryczne autobusy z ładowarkami

Komunikacja

Inowrocław kupi trzy elektryczne autobusy z ładowarkami

Paulina Piziorska 27 października 2025

Inowrocław kupuje nowe elektrobusy klasy MIDI

Komunikacja

Inowrocław kupuje nowe elektrobusy klasy MIDI

Paulina Piziorska 04 sierpnia 2025

Inowrocław: W Mątwach powstanie nowoczesna pętla

Komunikacja

Inowrocław: W Mątwach powstanie nowoczesna pętla

UM Inowrocław 12 października 2023

Zobacz również:

Opole nie doczekało się oferty na elektryki. Ponawia przetarg

Komunikacja

Opole nie doczekało się oferty na elektryki. Ponawia przetarg

Przemysław Farsewicz 18 listopada 2025

Dwie oferty na autobusy MIDI i MINI dla PKM Tychy

Komunikacja

Dwie oferty na autobusy MIDI i MINI dla PKM Tychy

Paulina Piziorska 13 listopada 2025

Włocławek wybrał ofertę MAN-a. 14 elektrobusów za 46,39 mln zł

Komunikacja

Inowrocław kupi trzy elektryczne autobusy z ładowarkami

Komunikacja

Inowrocław kupi trzy elektryczne autobusy z ładowarkami

Paulina Piziorska 27 października 2025

Inowrocław kupuje nowe elektrobusy klasy MIDI

Komunikacja

Inowrocław kupuje nowe elektrobusy klasy MIDI

Paulina Piziorska 04 sierpnia 2025

Inowrocław: W Mątwach powstanie nowoczesna pętla

Komunikacja

Inowrocław: W Mątwach powstanie nowoczesna pętla

UM Inowrocław 12 października 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij